Digitale transformatie

Maak de stap naar werken, besturen en bijsturen op basis van feiten, cijfers en inzichten. Kies voor meer efficiency, gerichtere monitoring en vooral: voor leuker werken.

Vaak heb je de data wel, maar zit het verstopt in software die net niet aansluit bij de specifieke wensen van je instellingen. Of het schuilt in zelfontwikkelde registraties: foutgevoelige, losse eilandjes in je ICT-zee. Misschien kijk je nu wel naar duizelingwekkende dashboards die eigenlijk weinig tot niets vertellen. Omdat de (ICT-)kennis om relevante data te vinden en helder te presenteren, ontbreekt. Dat kunnen wij voor je oplossen.

Wij helpen je jouw datastromen snel te analyseren. Om er vervolgens waardevolle bronnen van informatie van te maken. Voor alle lagen, afdelingen en mensen in jouw instelling.

Hoe starten we?

We maken kennis met je instelling. Jullie vertellen ons hoe jullie nu werken en wat jullie willen bereiken. Dan pakken we door met een quickscan, waarmee we jullie (management)informatie en de bijbehorende bronnen en stromen in kaart brengen. Al snel presenteren we jullie wat er beter kan en hoe we dat in korte tijd, efficient en samen voor elkaar gaan krijgen.

Zo pakken we dat aan:

• We zorgen dat we exact weten hoe jullie organisatie nu omgaat met data. We spreken met de leidinggevenden en medewerkers die jullie data en rapportages beheren. We analyseren data-gerelateerde processen en onderzoeken hoe jullie data nu ophalen, verwerken en gebruiken.

• We analyseren de data-bronnen onder andere op bruikbaarheid, duidelijkheid, relevantie en consistentie. Ook verkennen we de technische mogelijkheden en uitdagingen.

• We onderzoeken de bestaande rapportages en hun totstandkoming. Zijn de processen goed vastgelegd? Is er (te veel) ruimte voor menselijke fouten. Gaan ze over teveel schijven? Wat we constateren toetsen we aan eigen kwaliteitsmodel.

• Deze opsomming geeft je misschien het idee dat dit een langdurend proces is. Maar niets is minder waar. Je krijgt al snel een adviesrapport waarin we de noodzakelijke en gewenste vervolgstappen opsommen en beschrijven.

En hoe gaat het verder?

Samen stappen zetten

Wij gaan jullie helpen transformeren. Hoe meer capaciteit en competenties jullie zelf in huis hebben, hoe meer jullie zelf (kunnen) doen. Geen tijd of mensen beschikbaar? Geen probleem. Dan pakken wij op wat nodig is. Zoals het ontwikkelen van dashboards en rapportages en het vergroten van de kennis in teams met gerichte trainingen.
Met een samenwerking met The Next School verzeker je jezelf van veel ervaring, strategische kwaliteiten en technische kennis. Zo transformeer je sneller en vergroot je de kans op succes en blijvend rendement aanzienlijk.

Wat ons uniek maakt

• Onze uitgebreide kennis en jarenlange ervaring met het onderwijs staan tot jouw beschikking. Wij denken actief mee en bieden tal van strategieën, best practices en inzichten uit ons werk voor andere instellingen. Zo hielpen we je nog beter blijvend efficiënter en prettiger te werken.

• Data is pas nuttig als iedereen het kan vertalen naar acties. In alles wat we doen, richten we ons op de gegevens die jullie nodig hebben voor het juiste gesprek. En we zorgen ervoor dat die gegevens altijd gebruiksvriendelijk gepresenteerd worden.

• We zijn bekend met de software en systemen die in het onderwijs veel gebruikt worden.

• Wij zorgen voor momentum en gebruiken dat. Onze projecten zijn intensief, hebben een korte looptijd en een geven resultaten van hoge kwaliteit.

Zo werken we samen aan digitale transformatie

Het eindresultaat van ons werk moet jouw instelling en jouw medewerkers dienen. Daarom werken we er samen naar toe. In alle fases van het proces bouwen we momenten in waarop we onze bevindingen en inzichten presenteren en bespreken. Zo gaan we door tot er een resultaat ligt waar jullie niet alleen goed mee kunnen werken, maar dat jullie ook echt vooruithelpt.

Vragen? Kennismaken? Koffie?

Klik voor ons contactformulier of bel Quinten Smit op +31 (0)6 24 34 85 14