Over The Next School

The Next School is een advieskantoor met 100% focus op managementinformatie voor onderwijsinstellingen, gevestigd in Rotterdam. In tegenstelling tot veel andere onderwijs-advieskantoren zijn onze klanten voornamelijk onderwijsinstellingen, variërend van basisscholenkoepels tot universiteiten. Wij helpen instellingen met drie activiteiten, waarbij het einddoel altijd is dat de onderwijsinstelling betere beslissingen kan nemen dankzij data.
1) We helpen directies van instellingen om concrete beleidsvragen te beantwoorden d.m.v. datagedreven onderzoek
(bijv. hoe kunnen we onze werkdruk terugbrengen?)
2) We stellen management informatie beschikbaar via bijv. dashboards zodat instellingen zelf hun eigen vragen kunnen beantwoorden
(bijv. een dashboard speciaal gericht op teamleiders in het MBO)
3) We dragen kennis over aan medewerkers van instellingen zodat zij zelf beter antwoord kunnen geven op vragen aan de hand van data
(bijv. een gerichte training om bepaalde vraagstukken met Excel op te leren lossen)
Onderwijsinstellingen hebben een schat aan data in hun systemen. In die data ligt een verbeterpotentieel van onschatbare waarde opgeslagen, dat helaas niet altijd wordt benut. Onze missie is om hier verandering in te brengen. De weg daar naartoe is niet altijd makkelijk, omdat datagedreven werken voor veel mensen in onderwijs een verandering van mindset vergt. Des te mooier is het om te zien hoe onderwijsprofessionals na onze projecten dankbaar gebruik maken van nieuwe technologie die hun werk makkelijker maakt.
De doorlooptijd van onze projecten is vaak kort, meestal doorlopen wij in minder dan 10 weken het gehele proces van idee tot en met implementatie. Daarbij vindt veelvuldig communicatie plaats met de opdrachtgever en werken wij regelmatig op locatie voor korte lijnen. Onderwijsinstellingen die klaar zijn om datagedreven werken in de praktijk te brengen zijn bij ons aan het juiste adres.

Onze Filosofie

Bij The Next School houden wij niet van dikke rapporten, die kunt u dan ook niet van ons verwachten. Bij onze klanten en beoogde gebruikers halen wij wensen op, om zo in iteraties naar een eindproduct toe te werken dat echt gebruikt wordt. De vraag is bij ons altijd: “So What”. Wat heeft de klant er écht aan?

'De vraag is bij ons altijd: So What? Wat heeft de klant er écht aan?'